onsdag 14 september 2011

Trött!

Sitter här vid köksbordet och dricker mitt morgonkaffe.. Ögonen går i kors! Fy vad trött jag är! Filippa är sjuk och Dennis får ta vab för vi har otroligt mycket på jobbet nu! Vi har ju gått upp på heltid, men efter två veckor insåg vi att det inte funkar! Barnen få gå på förskolan från 6-16.45 ungefär! Nej, fy! stackars barnen! Så igår lämnade jag in en ansökan om att sluta 14.00 igen! Jag gör det Må-Ti så får Dennis sluta 14.00 On-To! Vi slutar ju tidigt på Fredagar! Lite tid med barnen vill vi ha!! Det blir bra det! Lite mindre pengar men det är det verkligen värt!

På Söndag är det utställning! Blir den sista i år! Hoppas över Stora Stockholm för vi kommer garanterat jobba över då och det är fina pengar inför jul!

Nej.. Nu ska jag bläddra igenom några viktiga sidor och sen ska jag göra mej iordning för jobbet!

2 kommentarer:

  1. Det är en slitig tid när barnen är små och man jobbar heltid. Själv hade jag alltid dåligt samvete då jag lämnade min dotter på dagis och hämtade sent. Småbarnstiden går trots allt väldigt fort. Min dottter har sovit här i natt och vi satt uppe sent och pratade. Jag frågade lite hur hon upplevt sin barndom. Hon hade haft väldigt bra på sitt dagis och är fortfarande kompisar med många och en del via facebook.

    SvaraRadera
  2. Mina barn älskar dagis!! Men det är det att det finns 0 tid till dom när man kommer hem!! Men det är jätteskönt att dom trivs på dagis! Dom vill inte ens gå hem när man hämtar dom! Men sen när man väl kommer hem så är dom så trötta och bara gråter! Det är inte kul! Men snart blir det bättre :)

    SvaraRadera