onsdag 10 juli 2013

Möklinta Royal 2013

Så var det dax igen för den årliga hundutställningen i Möklinta! Jag ställer alltid ut Fido där! Framförallt för att det tar mej 2 minuter att gå dit och sen för att lillebror Oscar brukar visa Fido lite mot hans vilja, men han är så duktig! Sen ligger utställningen så bra i tiden då Griffonernas rasspecial går av stapeln på Söndagen efter. En bra uppvärmning ;) I år dömde Åke Cronander grupp 9! Fido, med sina 7 år, tävlade för sista gången i öppen klass och han blev BIR! Visserligen utan konkurrens. Han fick fin kritik och jag är jättenöjd! Framförallt med tanke på att han var så sjuk i mitten på Maj och tappade sin kondition. Vi är på väg åt rätt håll nu igen, men det fattas fortfarande lite muskler på honom!
Kritiken kan ni läsa på hans hemsida www.fido.n.nu
Jag och Filippa gick upp sen själva och kikade på finalerna! Filippa vill nog ha en tax tror jag! Hon satt i vagnen och ropade efter taxen ;) Gullunge!

Harry, han njuter på annat sätt han då det där med utställningar inte är hans grej. Men jag tror att jag anmäler alla hundar nästa år! Till och med Easy


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar