torsdag 9 juni 2011

Älskade dagis

Nu har vi kommit in i vardagen riktigt bra!! Barnen ÄLSKAR dagis!! Nattis har ju alltid älskat sitt dagis och lämningarna har gått toppen! Snarare nästan svårare att få med sej henne hem! Så när vi skolade in Filippa var jag lite orolig att hon inte skulle trivas eller gilla dagis! Dom två första veckorna när jag lämnade henne så började läpparna skaka och tårarna var inte långt borta, men nu!! Hon fullkomligt tjuter av glädje och lycka redan utanför dagis! Sen in och hon klär av sej! Sen tar hon Nathalies skor, eller väska eller vad hon får tag i och går igenom dagis till Nattis avdelning och lägger iaf skorna på Nattis hylla! Sen säger jag hejdå till dom på Filippas avdelning och jag får alltid en puss av båda barnen och oftast en vink.. Men Filippa är ganska ivrig att hitta på något och leka med! Idag hade Nattis önskemål om kuddrummet så då gick dom dit! Jag har faktiskt lite ångest.. Om vi flyttar.. Hoppas verkligen att barnen trivs på sitt nya dagis då! Här är fröknarna så gulliga mot barnen och Filippa älskar alla fröknar!! Till och med Andreas som hon till en början var lite skeptisk imot!
Nehe! Om man ska ta sej en titt på elden! Kokningsrisk här hemma!! Gubben min som eldat! Fattar inte! Det kokar aldrig när jag eldar... Suck!!
Hoppas ni får sova inatt gott folk! Här är det olidligt varmt vill jag lova!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar