söndag 25 december 2011

Julafton!!!

Egentligen skulle jag å Nattis börjat dagen med Tomteridning, men jag orkade inte gå upp när klockan ringde. Var helt färdig i kroppen. Så vi vaknade 8 istället. Barnen fick öppna julklapparna nästan på en gång. Nattis blev så glad för sitt Wii! Filippa lekte nog mest med kärran som tillhörde ett gäng klossar :) dom fick även pussel, pyssel och ritblock, en varsin fotölj, docksängar, F fick en dockvagn vilken hon bäddade ner sin docka i som hon fick av mormor igår. Lite kläder och annat smått å gott. Å så böcker förstås!! Vad annars när man jobbar med böcker hela dagarna och inte kom ut i julhandeln eftersom jag är så korkad som alla andra år och handlar istället allt den 23:e ;) Av mamma fick dom kläder, F fick sin docka och Nathalie fick skidor så nu får det gärna komma snö :) Nattis har en älskligshund, ett gosedjur som heter Isabella Filippa har en likadan men annan färg. Mamma hittade samma hund men sååå mycket större. En varsin sådan fick dom också. Av farmor fick dom eltandborstar, morgonrockar F fick pussel och memory och Nattis fick spel till Wiit ;) av farfar fick dom pyjamaser och Nattis vägrade klä av sej sin. Egentligen tvättar jag alltid allt innan dom använder det, men Nattis älskade den. Dom fick även grejer till sina dockor och väskor. Nattis fick massa pyssel också. Av kusinerna fick Nattis en hamster och Flippan fick ett marsvin! Dom fick mer saker, men orkar inte skriva allt!!! Trötta men så glada somnade dom ikväll! Nu har jag ätit ostbågar. Ja, det är bäst å passa på. Nästa år börjar jag med diet och träning ;)

Julen firades först hos barnens farmor i Borlänge, sen åkte vi till Ludvika och barnens farfar med familj!! Jättetrevligt och jättegod mat :)
God Jul kära läsare!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar