torsdag 1 augusti 2013

Hästarna

Under semestern förra veckan så åkte jag, Dennis och Isabell och hämtade hem Dennis från hans fodervärd! Han var mycket välskött, lugn och trygg! Det kändes faktiskt lite sorglig å Ellonores vägnar att hämta hem honom från henne då hon verkligen älskat och skött denna kille efter konstens alla regler. Men hon ska plugga nu och kommer inte hinna med honom. Resan hem gick jättebra. Han stod snällt och stilla hela vägen som vanligt! När han kom h släppte vi ut honom direkt och han sprang två vändor och gnäggade lite innan han ställde sej och åt gräs.












Vi tog en liten promenad på dagen och Dennis passade på att mysa med min bror!






Jag tog mej en ridtur på kvällen och de var så mysigt! Har verkligen saknat hästarna.
Dagen efter fick barnen rida en tur! Dennis är som ett lamm med barnen.














Så måste han ju borstas också!

Torsdagen två dagar efter Dennis hemkomst så kom shettisarna från Åland i lastbil



De fick lastas av innan grusvägen, och det gick superbra. Släppte in dem i en liten egen hage eftersom Dennis och Wiking inte kommit överens och de gick in som om de aldrig varit hemifrån. Så lugna och trygga. Mycket väl omhändertagna har de blivit med fina fötter och allt. Verkligen toppenställen alla hästar varit på. Så nöjd och glad! Barnen red en tur på kvällen!



På Söndagen släppte jag ihop alla tre och det gick så bra! Jag är så glad att hästarna äntligen är vänner och att vi kan ha dem i samma hage! Underlättar mycket!



Nu blev jag så trött! Hade tänkt å skriva om renoveringen också men tar det imorgon! Godnatt folket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar