söndag 30 januari 2011

Haft en underbar helg!

I Fredags åkte jag, Dennis och barnen och vecko handlade! Det är så skönt när vi gör det på Fredagarna istället för en annan helgdag! Då är vi liksom "lediga" resten av helgen, förutom veden som ska in och den brukar vi ta in på Söndagen vilket vi även gjorde denna helg!
I Fredags var jag så sjukligt trött att jag inte orkade rida Dennis! Så jag la mej tidigt istället. 22-22.30 ;)
I Lördags fick jag sovmorgon vilket var underbart! Jag ÄLSKAR att få sova på morgonen! Gick väl upp 9.30. Tog det lite lugnt på fm! Sen gick vi hela familjen till stallet! Nathalie fick ta en tur på Wiking! Jag frågade om hon inte ville rida på min häst, på Dennis, men det ville hon inte! Hon ville rida på SIN häst!!

 Efter hennes ridtur så sadlade jag Dennis och tog mej en lite längre tur! Eftersom det var ljust! Vi var ute i ca 1 timme och det var verkligen jätte kul! Har fått en nytändning när det gäller ridningen! Ska försöka leta efter någon ridlärare eller om jag tar och utvecklar Horsemanshipen? Nått måste jag göra iaf :)

Efter ridturen så gjorde vi hemmagjorda hamburgare! Mycket gott!! Och eftersom hästarna var klara så kunde jag efter kvällrundan med hundarna lägga mej tidigt i sängen! Kollade på lite TV! Å Dennis var vaken! Men vi somna rätt så fort!
Idag har min vän Lina varit här! En mycket kär underbar vän från gymnasiet! Vi ses inte ofta men när vi väl gör det känns det som om det var igår! Underbart med sådana människor!
Vi gick en promenad med hundarna och sen åt vi pizza!! :)


Nathalie har varit med Mormor och Oscar hela dagen! Först i Enköping där dom träffade Roger och Isabell och sen ville hon följa med Mormor hem till henne så jag hämtade henne vid 18 tiden! Väldigt tomt här hemma utan henne!
Tog en ridtur på Dennis ikväll igen! Det är ju så roligt! Det är nog roligare nu när man inte har en massa krav över att han ska vara i tävlingskondition! Vem vet, han kanske beträder en travbana igen, men isåfall ska vi känna att vi vill och att tiden räcker till!!
I stallet sen så fick jag en liten chock när jag öppnade havretunnan! Stängde den ganska fort igen, men insåg att det bara var en söt liten mus! Fick en läcker bilder på den och Fido!!


Söta va?????

1 kommentar: