söndag 15 januari 2012

Helgen

Igår fick jag en lugn och skön sovmorgon, sen packade vi och åkte till badhuset i Avesta! Barnen älskade det! Sen hem och åt. Efter det kom grannarna över på kaffe och barnen spelade tvspel :) Sen var jag mätt resten av kvällen och det var nästan nära att jag kräktes! Haha! Jag och min älskade gubbe kollade på film innan vi somnade! Sen fick jag en till underbar sovmorgon! Vi tog en tur till stallet för att Nattis skulle få rida på Wiking! Men han var som en överladdad bomb så det gick inte så bra! Jag och mamma tog en tur med Wiking runt åkern så att han blev lite trött! Måste verkligen låta honom jobba mer! Får väldigt dåligt samvete över att hästarna just nu mest bara är prydnader i hagen! Skärpning nu!! Måste få tag på en vagn till Wiking nu så att han får komma ut och springa! Sen måste han kastreras! Sen får vi se hur Nattis intresse utvecklar sej! Om man ska fortsätta med hästeriet eller ej! Jag känner mej ganska självisk med tanke på vad hästarna kostar och hur lite vi utnyttjar dem! Jaja! Vi får se hur allt blir! Vädret går ju också mot ljusare tider vilket ger en mer tid :)
Funderar på hur jag ska få gubben att gå på en promenad innan vi lagar middag...
Imorn är det jobb igen. Helgerna går alldeles för fort tycker jag! Skönt är det iaf att jag slutar 14.00 Måndag och Tisdag :) Får se hur länge man får göra det nu när Dennis blir arbetslös i Februari!!! Jag får passa på att njuta :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar