lördag 21 januari 2012

Stanna upp ett tag!

Ibland känner man sig halvt om halvt lite värdelös! Man går i samma dagliga rutiner dag in och dag ut! Mina dagar ser ut så här! Gå upp 4.30. Väcker barnen 5.30. Är på dagis kl 6.00. Är på jobbet 6.45. Arbetar till 14 Måndag-Tisdag och då hämtar jag barnen kl 15. Hem. Lagar mat. Onsdag-Torsdag slutar jag 16 och då hämtar mannen och lagar mat. Fredag slutar vi båda tidigt. Dricker en kopp kaffe. Gör i ordning barnen för sängen 18.30 Lägger Filippa strax före 19. Går till stallet och fixar och går med hundarna. Hamnar framför datorn eller tv'n vid 21-22. Duschar där emellan någonstans. Lägger mig. Sover! Kul liv liksom. Helgerna, ja då måste man städa, tvätta fixa å fixa sånt man aldrig hinner annars. Jag önskar att dygnen hade 6 timmar vaken tid till. Suck! Jag vet liksom inte ens var eller hur jag vill bo!!! Jag har ett jobb som är helt ok. Men det känns kanske inte som att jag vill stanna där tills pension!! Men jag vet inte vad jag hellre vill göra. Borde utbilda mig till något, men inte ens det vet jag vad det skulle vara. Skulle behöva ta upp svenska språket igen. Jag var bra på det en gång i tiden, men jag känner att jag blir sämre och sämre. Min kropp. Den förfaller. Tjock mage, tjock rumpa. Men nu har jag och Mini på jobbet kommit igång med träning, så förhoppningsvis blir det lite bättre :)

MEN....

Jag har världens finaste, gulligaste, gladaste, mysigaste barn!!! Jag älskar mina töser av hela mitt hjärta! Jag är lyckligt gift med mannen jag älskar! Han är fantastisk, mannen min. Jag älskar att vara gift och jag älskar mitt efternamn! Klingar fint! Jag har mina djur! Vad skulle jag göra utan dem?? Hästar och hundar! Det är jag. Har varit jag sen jag var 8 år! Jag har några gråa hår, ganska många faktiskt! Å jag är ganska gammal, snart 32. Men jag får ändå ALLTID visa leg! Så lite ung ser jag ut ändå! Eller det kanske är för mina små bröst. Men men. Dom går ju alltid att göra större!! Fast då kom ju pengafrågan upp. Jag kommer nog alltid ha viktigare hål att stoppa pengarna i ;)
Jag har ett hem, även om vi verkligen borde flytta snart, inte minst för att rensa bort allt skräp som vi har samlat på oss. (Eller mest jag) Jag har vänner. Jag har få vänner som tyvärr är väldigt utspridda runtom i Sverige! Men dom få jag har, det är riktiga vänner! Jag har världens bästa mamma!! Önskar att alla barn fick växa upp med en mamma som min! Jag har världens absolut snällaste pappa!! Fina pappa! Jag har två lillebröder!! En stor lillebror och en liten lillebror! Finaste bröderna i världen! Jag har världens finaste brorsdotter Isabell!! Bästa i världen!! Jag har ett par morbröder som älskar oss alla! Jag har farmor, farfar och faster! Jag har min ängelmormor!!! Tänk om hon hade fått uppleva mina barn! Men hon ser oss från himlen! Samma med morfar!! Jag har min mans familj omkring mig! Å hans ängelfarmor! Hon hade också velat träffa våra barn. Jag har SÅ MYCKET KÄRLEK omkring mig så det är överflödigt! Men jag är inte beredd att ge bort det! Aldrig! Men jag dela den med många :)

MEN..

Jag har bestämt mig för att ge blod.. Hoppas bara inget är fel så jag inte får ge, men varför skulle det vara det?? Jag kommer donera mina organ! Tänk om alla som kunde ge blod och organ gjorde det! Tänk om någon i din närhet behöver något av det. Så finns det inget.. Nej gott folk!! Ni som kan borde verkligen ge lite blod. Samtidigt som du ger blod så renar du ditt egna blod!!! Efter att jag gett blod så ska jag tatuera mig :)

Ja, det var lite från en dyster MEN lycklig Jannica Hammarstrand

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar