fredag 11 maj 2012

Gjort en god gärning idag...

Eller god och god. En självklar god gärning. Åkte förbi en hästhage på väg hem från jobbet och såg en häst som hade täcket på trekvart. Det satt fast bara runt halsen och resten hängde framför och hästen satt liksom fast i det. Jag åkte upp på gården, men ingen var hemma så då tog jag mej friheten att själv gå in i hagen hjälpa hästen. Sen skrev jag en lapp och berättade kort vad som hänt och lämnade mitt telenr. Ägaren ringde upp efter 45 minuter och tackade. Hon var uppriktigt glad över min insats, vilket jag förstår. För om det händer någon av våra hästar något så skulle jag bli så glad om någon hjälpte till. Allt gick iaf bra och hästen mår bra.
Hamnade framför hockeyn ikväll. Det var inte riktigt meningen för jag skulle ha kollat på en film som Dennis inte vill se. Men det var så mysigt att sitta tillsammans i soffan och kolla på hockeyn även om det gick pissdåligt för oss. Fido var självklart också med. Får kolla på filmen imorgon.
Nu är det Godnatt :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar