torsdag 17 maj 2012

Rolig dag.

Våran häst kom ju hem. Vi var å hämtade honom hos fodervärden. Alltså, det kändes nästan lite hemskt att ta honom därifrån. Han verkar trivas så. Han gick inte ens in i transporten som han brukar. Men det är så kul att ha honom hemma. Dock är Wiking en liten djävul. Han hatar Dennis och Dennis är alldeles för mesig för att säga ifrån. Så Dennis hamnade mycket trist i en egen hage. Får varva Charlie mellan dom. Mot kvällningen så tog jag mej en ridtur. Vi kom inte överens alls från början. Men det var lite kul att han gick in i kort galopp mitt i allt. Någonting har hänt honom hos Ellinore. Hon har berättat att han från ingenstans slutat att gå över bommar eller hinder. Å det gjorde han inte för mej heller. Han verkligen vägrade. Fick en liten känsla av att han blivit rädd för dom. Bommarna alltså. Undrar om han har rivit något hinder kanske och fått ont. Eller om han helt enkelt har ont någon annanstans. Men jag tog det lugnt med honom och jobbade honom från marken först och sen hoppade jag upp och gjorde samma process från ryggen och han gick över bommarna. Han hoppade till och med över ett hinder på 20 cm ;) När jag jobbade honom på spåret så var vi inte helt överens så vi jobbade på volter istället. I vänster varv gick det superbra, men det var lite värre i höger. Så där har jag något att jobba på. På Lördag får han nya skor och shettisarna ska få en översikt. Nya tag imorgon. Men först jobb, sen spruta mot fästningar :)





























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar