söndag 20 maj 2012

Helgen har varit underbar!

En helg fylld av sol, värme, barn, man, hästar och hundar! Igår Lördag tog vi en promenad till volten med Nattis på Wiking och Filippa i vagnen. Bilderna talar för sej själva ;)

















På kvällen fick hästarna nya skor och fina fötter. Det känns sååå skönt. På kvällen kollade jag på Warhorse som var bättre än bara ok men ändå inte riktigt som jag förväntat mej.
Idag Söndag så tog jag en lite längre sovmorgon. Skönt. Sen tog vi barnen till lekparken. Det var jätte varmt. Hundarna var med och jag tror att vi alla blev lite dåsiga :) Efter lunchen så gick jag å Nathalie till stallet. Nattis red en sväng runt byn.









Hemma igen så gick hon på en liten promenad med Wiking. Jag skulle fixa en snabb sak i garaget och när jag kom ut var barn å häst borta. De hade gått runt huset och ut på åkern så Wiking skulle få sej lite gräs. Söta omtänksamma Nattis. Vi fixade lite gräshagar åt hästarna. Fyllde vatten och fixade hö innan vi gick hem.

På kvällen så tog jag mej en tur på Dennis. Vi red lite dressyr på volten och sen avslutade vi med en tur på byn och uppe på åsen. Underbart var det. Vilken fantastisk häst han är våran Dennis. Nu måste jag sova. Jobb imorn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar