tisdag 1 maj 2012

Vilken helg!!

I Fredags efter jobbet åkte vi till Avesta i två bilar i hopp om att vi skulle få med oss lister hem, men dom var för långa dessvärre. Vi handlade iaf och barnen fick korv med bröd utanför affären. Slapp laga middag. Ingen lyckligare än jag. Hihi.
På Lördagmorgon stack Dennis iväg å lånade ett släp å fraktade hem listerna. Sen satt han igång med barnens rum. Jag minns inte vad jag å barnen gjorde men något måste vi gjort :)
På Söndag morgon stack Dennis iväg till Stockholm å hjälpte lillebror min med att sätta in hans nya kök. Jag å barnen åkte på ett hästloppis och klappade små prickiga hästar.


Så söta :)
Sen åkte vi till Sala till lekparken en stund. Barnen älskar det.. Handlade lite på vägen hem och åt lunch. Filippa sov lite middag å jag med medans Nattis kollade på tv och ritade lite. Sen gick vi över och fikade hos grannen. Mysigt :) Sen lagade vi middag innan vi gick till stallet och tog emot hö. Dennis blev kvar i Stockholm så jag å Nattis hade lite mys på kvällen!

Åt popcorn å kollade på film. Sammys äventyr! Sen lade vi oss och sov. Nattis var verkligen trött.
På Måndagen, alltså Valborg, så bjöd jag över Dennis vän och hans underbara sambo på middag så jag behövde handla lite. Barnen blev lite ledsna för dom vill gunga och leka. När vi kom hem var barnen ute å lekte på tomten medans jag fixade lunch. Sen var det en evig väntan. Filippa vägrade sova middag och Nattis väntade å väntade på Johan å Emelie. Filippa blev tillslut så trött så jag fick lägga henne och det var nog bra med tanke på den sena kvällen. Jag väckte Filippa efter en timme å då var kl 16.00 men hon ville inte vakna å somnade om nere på soffan. Sötnosen! Sen kom dom å vi åt jätte gott grillat. Vi vart proppmätta.
Vi åkte in till Sala å träffade Ådi å hans hund Petter. Gick runt å kikade på raggarbilar, träffade massa folk och hade det riktigt trevligt. Fina fyrverkerier var det också. försökte fota alla andra också men dom bara blundade eller gjorde något annat eller blev suddiga :(







Idag, Tisdag, så har Dennis fixat klart barnens rum å jag, mamma å barnen åkte å kikade på kossor å kalvar.




Mjölkmaskinen var något bland det tuffaste jag sett. Vilken teknik. Först gjorde den rent spenarna med en liten liten biltvätt. Sen letade mjölkgrejjerna på spenarna å bara sög fast dom å sen kom det mjölk. Massa mjölk. Den där maskinen visste precis vilken kossa det var, om mjölken hade minsta sämre kvalité, då åkte den i en annan spann. Det var så häftigt.
Sen när vi kom hem var vi ute en stund å jag lagade lunch åt barnen som fick äta ute :)

Sen gjorde vi klart å packade in allt i barnens rum. Nu fattas bara gardiner, lampor, matta, förvaringshylla. Nathalie vill hemskt gärna ha en rosa säng så det är väl något att fixa lite senare. Tänkte att hon ska få en ny säng å Filippa får ta hennes. Det kommer iaf bli jätte bra. Nästa projekt är hallen uppe å ev hela vägen ner till andra hallen.. Vi får se hur vi gör.



Borstade Easy sen senare på kvällen. Usch vad han har päls....

Nu måste jag sova. Jobb väntar imorgon :)
Hoppas ni andra har haft en lika bra helg som jag :)i

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar