onsdag 8 februari 2012

Gymmat

Idag känner jag mej faktiskt rätt sliten efter gymmet! Det känns i ben och armar! Jag orkade knappt hålla i ratten på vägen hem! Ökade alla vikter idag. Det som ändå känns riktigt bra är min axel! Även om jag kanske fick lite obehagskänsla i den de sista repetionerna så känns det så himla bra att att jag klarade mer vikter!

För er som inte vet så har jag sedan 2001 haft problem med axeln pga att den hoppade ur led när jag föll ur rockarden när jag var ut och körde häst! Efter den gången så har den hoppat ur ett antal gånger! 4 operationer är gjorda, men två av dem är bara titthål. Men de riktigt stora problemen började efter att axeln hoppade ur led trots att den var opererad. Detta var 2004-2005. Då sattes skräcken in och jag har sedan dess skyddat min arm. Hållit den in mot kroppen! Aldrig egentligen använt vänsterarmen! Knappt lyft in glas i skåpen. Men för ett tag sedan så bestämde jag mej att nu får det fan vara nog! När man märker att hela kroppen har blivit sne! Speciellt skulderbladen, men även resten! Axlar, höfter, nyckelben, revbenen. Jag har haft väldigt mycket problem med revbensupphakning vilket både gör ont och är skitläskigt! Väldigt förhindrad när det gäller att leka med barnen! Inte kunna simma pga av att det är den värsta belastningen för axeln + att axeln tidigare har hoppat ur led i vatten, vilket gör situationen väldigt obehaglig tycker jag! Hästeriet är också väldigt drabbat! Hela mitt liv är drabbat pga en jävla axel! Jag har bestämt mej att nu räcker det! Jag blir 32 år snart och jag blir tyvärr inte yngre! Så nu har jag börjat gymma lite lätt, springer och ska även lägga in något pass med pilatesbollen! Jag orkar inte mer och jag vill inte vara begränsad av min axel längre! Därför kändes det som en vinst att kunna öka vikterna i träningen nu! Även om jag är försiktig så klart!!!

Det var lite kort om det! Nu måste jag duscha! Lyssnade på Morgonpasset i p3 imorse och de hade en sömnforskare där! Och jag sover på tok för lite!!! Måste verkligen börja försöka komma i säng till senast 22.00, men gärna 21.00. Jag brukar komma i säng till 23.00 och när jag gör det så sover jag bara 5,5 timme! Bäst är nog om jag sover ca 7,5 timme! Men jag hinner ju aldrig det :)

Godnatt på er gott folk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar