måndag 6 februari 2012

Hemma med barnen idag...

...eftersom Nattis kräktes natten till Söndag! Hon vaknade mitt i natten av att hon kräktes ner sängen! Jag var snabb och fångade upp henne och bar henne till duschrummet vilket resulterade i att hon kräktes ner golvet hela vägen dit :( Även väggar och lister fick sej en tuch! Det är verkligen tur att man är två sådana tillfällen! En fick ta hand om och duscha Nattis och den andre skura och byta sängkläder och sätta på tvättmaskinen! Jag trodde verkligen att det var magsjukan som kom på besök, men det verkar inte som det då detta blev ända gången! Men dagis vill att man är hemma 48 timmar iaf så vi blir hemma idag!

Detta är sista veckan på ett förhoppningsvis litet tag som barnen går fulla dagar på dagis då Dennis blir arbetslös efter helgen! Hoppas det löser sej snabbt! För ekonomins skull! Men jag tror att det kan vara lite skönt för barnen att få gå lite kortare dagar en liten period! Kan få lite dåligt samvete över att dom är på dagis större delen av veckorna mellan 06.00-15.00 Men vi gick iaf ner lite i tid för egentligen skulle dom gå 06.00-17.00 vilket nästan var helt ohållbart!!
Nej, nu måste jag ringa och meddela mitt jobb att jag är hemma och försöka övertala Filippa att det är kallt och att man bör ha kläder på sej ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar