söndag 22 juli 2012

Då var denna dag över.

Dennis åkte innan jag gick upp imorse. Filippa var hos mej i sovrummet ett tag innan vi gick upp. Seg start på dagen. Iskallt ute. Kändes ungefär som en morgon på Gotland i slutet av Augusti. Men det var en positiv känsla dock inte i Juli kanske ;)
Jag röjde lite hemma. Dammsög och gick igenom Nathalies kläder. Tvättade ett par maskiner och vek in all torr tvätt. Sen åkte vi till skogen där mamma var och vi plockade blåbär. Fido kissade på typ varje buske utmed kanten. Lilla snubbo.. Av blåbären gjorde vi paj. Mums mums mums!!
Sen var det lite segt igen. Vet inte vad vi gjorde.
Men sen gjorde jag torsk med äggsås. Jag får ju aldrig äta den rätten, som är en av mina älsklingsrätter, för Dennis blev intvingad den som barn och klarar inte av den idag. Men det gjorde vi. Jag å barnen. Mums! Nattis åt som en häst. Jätte kul!!
Det blir ju lite konstigt med rutinerna när man är själv. Filippa var riktigt trött efter maten så jag vågade inte gå med hundarna innan hon var duschad ifall hon skulle somna. Så hon fick duscha först, på med pyjamas och ner i vagnen. Dock höll hon sej vaken. Nattis blev dock jätte ledsen för hon ville också gå promenad med pyjamas. Hon tog en pyjamaströja och trosor. Sen gick vi på en snabb promenad. Hemma så la vi Filippa och sen spelade vi lite Yatzy. Nattis är svårslagen ;)
Sen gick även hon å lade sej och jag tog Fido som sällskap omi tv soffan och kikade på hästhoppning. Det var våran dag. Imorn ska vi hälsa på Maria och kika på både bebis och fölis ;) Det ska bli trevligt ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar