torsdag 12 juli 2012

Möklinta Royal 2012

Igår var jag ledig från jobbet för att ställa ut Fido på Utställningen i Möklinta och för att umgås med familjen och fira att jag och Dennis har varit ett par i 9 år :) Tråkigt nog så var jag riktigt förkyld. Mådde inte alls bra. Jag hade bönfallit Oscar att ställa Fido då han är så himla duktig. Men han tycker inte att det är roligt. Men efter gårdagen så kommer jag anlita honom som handler i framtiden vare sej han vill eller inte :) Han var så himla bra och snygg.
Oscar visade fram Fido till Gruppvinnare. I finalen blev dom oplacerade men dom skötte sej prickfritt i ringen. Jag är så stolt över min bror (och hund)

Kritiken löd

6 år Utmärkt storlek och proportioner Vackert maskulint huvud Öppna näsborrar Fina ögon och öron Vacker överlinje Utmärkt bröstkorg Bra kors, svans, ben och tassar Sunda rörelser Bra päls Trevlig Välvisad

Domare var Elisabeth Spillman-Åkerlund












Så duktiga mina killar. Stolt syster och matte ;)

Efter utställningen så var det raka vägen till stallet för att köra iväg Dennis (hästen) till sin otroligt gulliga fodervärd. Resan gick bra. Å Dennis var så cool när han kom "hem" till sin fodervärd. Han var så lugn precis som att han aldrig varit därifrån. Kändes så skönt i mitt hästhjärta. När han sedan släpptes ut i hagen tog han täten och sprang i ren och skär lycka :)



Hemma innan lastning!



Framme!!!






Tjock och fin :)



Dennis och Ellinore






Nu är jag hästlös en liten stund framöver och ska testa på att leva ett "normalt" liv vilket jag gjorde ikväll då jag å Filippa bakade bullar :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar