torsdag 19 maj 2011

Kurs i NH igår

Vi ska ju låna ut våran älskade fina underbara häst Dennis till en jättego tjej. Hon har varit hit och provridit två gånger och båda gångerna kändes det toppen! Men mamma kom med den smarta idéen att Ellinore skulle gå en kurs hos Olle på www.ridharmoni.se för att ytterligare lära känna hästen och även tillämpa dom metoder som vi använder oss av. Både hon och hennes mamma nappade på det, så igår red jag upp Dennis till Olle och sen gick Ellinore kurs i två timmar och sen red jag hem igen. Blev en sen kväll, men gud va bra hon var. Fodervärden alltså men hästen också.... Jag är glad, stolt och lugn. Det här kommer bli bra, även om jag helst av allt velat haft hästen själv. Men har man inte tillräckligt med tid så har man inte. Å en bättre tjej tror jag inte att jag kunnat hitta. Meningen var att hästen skulle åkt ibhelgen, men jag får ut veterinären på Måndag och då vill jag kolla igenom hästen ordentligt och kolla munnen. Så den 28:e åker han. Hinner jag rida ett par gånger till innan :)



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar