onsdag 4 maj 2011

Märklig dag!!

Lämnade barnen på dagis å körde till jobbet, som jag brukar. Men när jag stämplade in kom jag på att jag glömt hunden ute.. Han brukar vara på altan, men idag tog jag bara in Fido i huset å lämnade Easy på gräsmattan. Mitt pucko. Ringde mamma som fick gå hem till mej å släppa in Easy. Vår snälla hund låg på gräsmattan å undrade nog en del. Sen hem å vila lite innan jag hämtade barnen på dagis. När Dennis kom hem åt vi å när vi höll på att duka av ringde grannen å undrade om mammas ved skulle brinna????
-Va??? Ehh NEJ!!!
Dennis tog bilen till mamma å han fick ringa dit brandkåren.
Mamma var i Sala å fick sätta sej i bilen å skynda hem. Mycket läskigt å obehagligt. Men alla byggnader har ju klarat sej så vi ska vara glada. Närmast står ju stallet!!!

























Sen lade jag barnen, hängde tvätt å lite sånt så jag var redan lite sen till stallet! När jag tog in Charlie så började han trava å det såg INTE bra ut. Började fundera om han hade partella upphakning eller nån led ur led eller dylikt. Stel som en pinne i ett bakben. Ringde min vän Ia som kom ut och hittade något som måste varit en böld som sprukigt. Det förklarar hans blöta bakben häromdagen. Men att man inte sett den? Men den satt i ljumsken å med all päls som han har. Han har ju gått som vanligt å ätit och varit glad. Bara att hålla koll så att han blir bättre å inget händer. Usch. Denna dag hade vi kunnat förlora Easy i en trafikolycka eller dylikt. Stall å hus hade kunna brunnit upp. Charlie hade kanske varit jätte jätte halt. Jag trodde att det kunde vara slutet. Han är ju trots allt 20 år! Tackar gudarna för att allt gått bra trots allt. Men jag missade Greys. Inte kul. Får se om jag får tid att kolla på det imorn på datorn!!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar