torsdag 22 mars 2012

Har ingen hingst längre.

Idag blev Wiking kastrerad. Allt gick jättefint och lugnt tillväga. Han fick så mycket lugnande att han med nöd och näppe stod upp. Jag var lite orolig att han skulle ramla. Inte för att det skulle göra något, men otäckt ändå. Nu väntar några oroande dygn, men det ska nog gå bra. Imorn ska han promeneras med och imornkväll ska jag köra honom. Såret får ju inte läka ihop för fort, då det finns stor risk för infektioner. Det ska hållas öppet och dräneras. Men det gör faktiskt lite ont i mitt mamma hjärta. Han är ju min lilla Plutt. Vill inte att han ska ha ont.. Skönt som bara den iaf med att bara ha valacker. Mindre bekymmer. Inte för att Wiking har varit jobbig i hantering, men han hingstar ju gärna upp sej för andra hästar. Hoppas det blir bättre nu.




1 kommentar:

  1. ja mamma är så snäll och följer med till stallet flera gånger i veckan :D
    imorn hjälper hon mig att släppa ut dom och mocka medans jag rider. det ska jag absolut göra. kram! :)

    SvaraRadera