tisdag 27 mars 2012

Stackars stackars Wiking

Jag tror inte att jag kommer kunna somna. Påminn mej att jag aldrig någonsin ska köpa en hingst igen. Aldrig. Nu har jag haft tre som har kastrerats och det är så vidrigt. Alla tre har fått någon form av inflammation. Wiking har det nu. När jag kom ut till honom efter jobbet så hade han hög feber och var väldigt svullen. Min veterinär skrev ut penicillin och febernedsättande. Det blev ilfart till Apoteket. Kom fram 10 minuter innan dom stängde. Nu var ju penicillinet såklart i sprutform. Jag har inte sprutat en häst på 10 år minst tror jag. Men det gick bra. Men jag är en sådan mes. Är så orolig att jag ska göra fel. Febern sjönk iaf under kvällen och mamma, min älskade modiga mamma, gjorde rent såren. Å Wiking. Han hade så ont ikväll. Ändå låter han oss hålla på. Han till och med lyfter benet som att han bara vill underlätta för oss. Men jag såg att han inte visste vart han skulle ta vägen. Imorgon kommer vetten ut för att öppna och göra rent ordentligt. Hoppas han mår bättre imorgon bitti nu. Å att han inte har någon feber. Våran älskade fina duktiga ponny.. Älskar honom så mycket...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar