söndag 17 april 2011

Härlig Söndag!

Igår var vi på 80 årsfest! Det var Dennis farfar som fyllde år!!! Det var riktigt lyckat och hela släkten är underbar!! Goa människor!!

Idag fick jag sova till 9.30! Dennis är så underbar som låter mej sova! Jag älskar att sova ;) Åt frukost och sen direkt ut och kastade in ved!! Dränkte myrstacken med aska också! Eller rättare sagt Dennis gjorde det! Jag törs ju inte gå nära hahaha!!
Sen åt vi en snabblunch! Fick med oss rester från festen!! Mums!!! Därefter åkte vi till SORF (Salaortens ryttarförening) för Nattis skulle få rida sin första lektion!! Men hon blev jätte ledsen och besviken när dom skulle rida ute och inte i ridhuset. Det var ju ridhuset som var hela grejjen för henne! Ute har hon ju alltid ridit! Sen var hästen för stor för henne! Hon gillade inte alls traven.. Vi väntar något eller några år och ser hur det ser ut då :) Jätte jätte duktig var hon iallafall min prinsessa!!!

Sen åkte vi runt lite i Sala och kollade på hus!!! Undrar vart vi kommer bo inom en kort tid eller 3 år! Spännande! Kanske inte ens blir Sala :)

Hem och tog det lugnt.. Blev pizza idag igen!! Nu får vi skärpa oss!!! Men det är så enkelt nu när affären har pizzeria!! Men jag blir ju tjock....

Sen efter att vi lagt barnen så tog jag med Maria ut på en mysig körtur med Wiking!! Jag blir lika glad och nästan förvånad varje gång jag kör honom. Vilken fantastisk ponny han är!! Ska börja träna med hans bror nu så att han också blir lika cool!! Hoppas att han är det! Älskar unghästar!!!
Efter körturen fixade jag mat och vatten åt hästarna, sen tog jag cykeln och cyklade runt byn med hundarna!
Det är så underbart väder så det är inte klokt! Å jag mår så jävla bra i mej själv även om jag är mycket ledsen över alla olyckor och bortgångna människor den senaste tid! Men min kropp mår så bra! Det var så länge sedan den gjorde det! Kan man säga att det är 9 år sedan sist! Iaf 6 år sen sist! Det känns så bra! Jag känner mej så ung och levande..  hihihihi! Fast jag behöver träna och få mer muskler och mycket bättre kondition och bort med fettet! Sen är jag nöjd!!

Kram på er alla! Nu väntar en dusch å sen sängen!! Längtar efter sängen!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar