lördag 9 april 2011

Livet är så skört!

Det fick vi erfara idag då en liten kille i bygden gick bort i en tragisk traktorolycka. Enligt Aftonbladet så ska dörren på traktorn gått upp i farten och lille Oscar 7 år föll ut. Mannen som körde traktorn ska förgäves försökt å fånga honom men han föll ur och blev överkörd av traktorns stora bakhjul. Med allvarliga skador i ansikte å bröstkorg flögs han från Sala i ambulanshelikopter till Uppsala, men hans liv gick inte å rädda.
Det känns tomt. En liten solstråle har lämnat oss.. Varje dag möttes jag å barnen av denna glada kille vid dagis å han frågade varje dag efter hundarna. Han älskade hundar. Å inte tala om hur han tyckte om lilla Filippa. Jag tänker oerhört mycket på familjen å av hela mitt hjärta sänder jag dom styrkekramar.
Tänk va fort livet kan förändras? Än en gång blir jag påmind om att ta vara på tiden jag har i livet med alla mina nära å kära..
Ta hand om er där ute.
Imorn ska vi tända ljus i kyrkan å även köpa blommor å lägga på olycksplatsen.
Vila i frid lille Oscar!


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Nä gud så hemskt, låter så overkligt och hur ska barnen/kompisarna kunna förstå när man själv inte gillar/förstår verkligheten ibland..
    Tänker på er i Sala, hoppas det går "bra" i kyrkan i morgon.

    Kom in på din sida i dag via min kompis Linas Lantliga.

    SvaraRadera
  2. Vad tragiskt med en så liten pojke som omkom. Jag vet inte vad som hände, men det får bara inte ske att barn dör. Jag blev så rörd. Stackars föräldrar. Jag fick i alla fall behålla min son tills han fyllde 36 år och numera kan jag glädja mig över att jag fick behålla honom i livet så länge.

    SvaraRadera