lördag 19 februari 2011

Bygga hus eller köpa hus?

Jag funderar och funderar!! Det är ju bra synd att man inte sparat pengar! Då hade valet varit så enkelt!
Jag vill verkligen bygga nytt! Det skulle vara så roligt! Min chef har byggt ett sånt hus som jag vill ha! Och Dennis bygger dom husen på sitt jobb! Huset skulle vara perfekt för oss! Precis som jag vill ha det!
Ett låghus utan massa jobbiga trappor och drygheter :)



Problemet med detta är att vi omöjligt (enligt Dennis) har råd med så mycket mark som behövs för hästarna samt att man lär bygga stall och lösdrift! Han har säkerligen rätt! Det blir ju rätt så mycket mer pengar! Men kostnaden i månaden skulle säkert bli detsamma om man skulle hyra in 2-4 hästar någonstans! 4 hästar är kanske lite överdrivet, men Dennis och Wiking gör jag mej inte av med i första hand!! Så då är det andra allternativet att köpa en gård! Och med vår ekonomi så blir det ju säkerligen ett renoveringsobjekt! Vi lär ju bo centralt! Måste iaf ha skola, affär inom ett kort avstånd och vi måste ha barn i samma område! Här i Möklinta bor vi väldigt bra, nära till allt (här iaf) och grannar med barn! Här skulle vi säkerligen få loss mark till ett litet pris, men skulle vi bygga här skulle vi få stanna här resten av våra liv. För här skulle vi aldrig få igen pengarna! Å det är varken jag eller Dennis sugna på!!
Huset vi bor i är för litet och det är samma där! Bygger vi ut får vi aldrig igen pengarna! Mamma vill inte bo kvar i sitt hus hela livet och hennes hus är inget vi vill ta över!
I våran takt kommer vi aldrig här ifrån.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar