lördag 12 februari 2011

En bra dag med mycket inspiration!!!

Dagen började toppen! Med att Dennis gav mej sovmorgon!! Halv tio gick jag upp!! Filippa gick då och sov middag! Istället för frukost så grillade vi korv och åt lunch!! Haha, det där lät ju! Barnen som gick upp 6.30 hade självklart ätit frukost!

Hästen och Hundens dag började klockan 13.00 med loppis! Gahh vad jag önskade att jag hade massa pengar! Fanns massa saker jag ville ha! Ett ställe hade 50% på allt och det var nya grejjer! Fanns massa bett som jag skulle kunnat köpt! Köpte ett till Wiking! Hade behövt köpa till Dennis med, men han ska ha ett tredelat äppelbett och det fanns tyvärr inte! Det fanns ett par skitsnygga ridbyxor! Egentligen var det ett par som jag bara måste ha!! Fan att jag inte hade pengar! "Bara" 600:- kosta dom! Där fanns även ett täcke åt Dennis! Men just nu är det inte kul att köpa täcken åt honom när Wiking äter upp dom så istället köpte jag en flaska med ett äckligt medel som jag ska spraya på täckena som han har!
Fanns massa sadlar på plats! Någon hade säkert passat Dennis! Köpte iaf ett begagnat träns åt Wiking så han fick det komplett med bett! Ska pröva det imorn! Passar det inte så får någon av dom mindre hästarna ta det :)

Det hölls fyra föreläsningar och alla med stort intryck på mej! Men den bästa var nog Maria! Hon håller på med något som heter Ortobionomi och det kändes precis som att det var något för mej! Jag har ju ont i ena höften sen jag födde Filippa! Känner mej förutom det allmänt sne i hela kroppen efter alla turer och problem med axeln! Jag tror att hennes metoder kommer läka mej! Jag måste dit!!!!! Vet egentligen inte vad hon gör! Men det spelar nästan ingen roll! Bara smärtan försvinner så jag blir HEL!!!!

Anki höll i klicker och det är ju något som jag hållit på en hel del med! Både med klicker och med tecken! Fido ÄLSKAR det! Ska ju ställa ut Wiking nu i vår så jag tänkte nog träna honom som jag tränat Fido! Dax att sätta igång nu!!
Möklinta Kennelklubb har skaffat agilityhinder!!! Nu har jag ingen ursäkt längre!! Tror att Fido kommer älska det!
Sen berättade Monica som bor på gården kennelklubben ligger på om sin rehab! Fantastiskt att ha ett så proffsigt ställe inpå knuten!

Olle berättade om sin horsemanship och ledarskap på hästar! Jag och Isabell har ju varit upp en gång och tränat för honom! Han är duktig! Så dit måste jag med både Dennis och Wiking! Gärna att Nathalie får gå med Wiking!

Som sagt! Det var mycket inspirationsgivande idag och jag måste säga att jag är stolt över att bo i denna lilla håla med så otroligt  duktiga människor omkring mej! Nu är det dax att jag utnyttjar det också!

Nathalie vann förresten pris i rittävlingen som hon var med i!!! Ett jätte hus!! Hon är mycket glad och mycket stolt!!! Och jag är stolt över henne!! Min prinsessunge!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar