torsdag 10 februari 2011

Undrar hur det kommer bli!

Funderar fram och tillbaka på hur man ska göra med allt! Dennis vill väldigt gärna bygga nytt hus, men då kan vi inte få med hästarna! Det blir helt enkelt för dyrt med marken jag måste ha till! Frågan är då, ska man leta efter någon gård eller bygga nytt och hyra in hästarna någonstans eller hur gör man! Hyra in dom kommer ju kosta mer än det smakar! Speciellt med 4 hästar! Visst, jag kan sträcka mej till att behålla två hästar! Dennis och Wiking vägrar jag sälja! Men jag känner mej nästan lite självisk mot Dennis! Allt kretsar kring mej och mina hästar! Även runt hundarna! Han har liksom inget sånt intresse! Han hade visserligen motorcykeln, men den sålde han ju!
Jag har funderat på om jag kan göra mej av med hästarna! Men det kan jag inte göra! Alltså jag kan bara inte det! Jag kommer må piss och lite till utan dom! Jag har redan prövat detta en gång och jag klarade det inte då! Och nu har jag dom bästa hästar man kan tänka sej! Och klarar jag av att hyra in mej någonstans??? Efter 9 år med eget stall! Egna regler och rutiner!
Jag får nästan ont i magen av att bara fundera kring det här! Skulle vara superskoj att bygga nytt, speciellt eftersom Dennis jobbar med just färdighus! Men jag vet inte som sagt! I Möklinta skulle vi ha råd att bygga, men här vägrar jag låsa mej med ett hus för resten av livet!!
Mycket att fundera på känner jag!!
Jobbigt! Mycket jobbigt för själen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar